تاریخ اینفوگرافیک غرب

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست؟

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

 

تاریخچه اینفوگرافیک

“بهتر است یک بار ببینید تا صد بار بشنوید” – این گفته جوهره اینفوگرافیک ها را خیلی خوب توصیف می کند.

همیشه این گفته شده است که اطلاعات بصری بسیار آسانتر از اطلاعاتی که از متن می شنویم یا می خوانیم درک می شود.

یک تصویر می تواند خیلی بیشتر بگوید و ما می توانیم آن را خیلی سریعتر از  روش های دیگر اطلاعاتی  که در اختیار ما قرار دهد درک کنیم.

 

اینفوگرافیک چیست ؟

اینفوگرافیک ها گرافیکی و تصویری از اطلاعات ، داده ها یا دانش هستند که قصد دارند اطلاعات پیچیده را بطور خلاصه و واضح نشان دهند. به عبارت دیگر ، وقتی به جدول اعداد نگاه می کنیم ، باید آنها را بخوانیم و آنالیز کنیم ، سپس تصویری را در ذهن خود بسازیم که داده ها می خواهند به ما نشان دهند. اینفوگرافیک این فرآیند را برای ما انجام می دهد و تصویری را برای ما نشان می دهد. اینفوگرافیکها روندها یا الگوهای مختلفی را نشان می دهد و استفاده از متن متصل ، گرافیک و تصویر سازی ، روند درک اطلاعات ارائه شده را تا حد زیادی تسهیل می کند.

اینفوگرافیک ها به دلیل اینکه نحوه یافتن و پردازش اطلاعات افراد را تغییر می دهند ، به ویژه در حال حاضر ، هنگامی که آنها به طور فزاینده ای وارد بخش زیادی از اطلاعات عظیم و روزانه در اینترنت می شوند ، وارد و اشغال می شوند.

بیایید با این روبرو شویم – علاوه بر این که ما همیشه وقت نداریم ، داده های ارائه شده به صورت جدول یا حتی به شکل نمودار ، کسل کننده هستند.

و هنگامی که آنها کسل کننده می شوند ما آن ها را کنار می گذاریم .

ما فقط به آنها توجه می کنیم که باید آنها را بخوانیم.

اما حتی در این صورت ، تلاش برای درک آنها به سختی  امکان پذیر است.

اینفوگرافیک همان داده های خسته کننده را  به صورت جالب ارائه می کند، و حتی  به جرات  می توانم بگویم مخاطبتان را سرگرم می کند.

موافقیدبا هم بیشتر از دنیای اینفوگرافیک سر دربیاریم؟

ادامه مقاله را مطالعه بفرمایین:

 

ریشه های  اینفوگرافیک

منابع گوناگون دوره های مختلف تاریخی و مکان های باستان شناسی یا اشیاء تاریخی را آغاز نمایش های گرافیکی اطلاعات می دانند. یک چیز مسلم است و آن این است که مدت ها قبل از ظهور نوشتن ، اجداد ما برای نشان دادن ، انتقال و حفظ بخش هایی از زندگی و دانش خود از نقاشی ها استفاده می کردند.

در این دوره اولیه تکامل بشر ، به سختی می توانیم از هنر به روشی که امروز آن را درک می کنیم صحبت کنیم.

مطمئناً ماهیت آموزنده نقاشی در غارها بسیار قابل توجه بود. به سختی می توانیم محکم اظهار کنیم که اینها اینفوگرافیک خالص هستند ،

اما این نشان می دهد که گفته های فوق از کجا آمده است – نقشه ها اولین و به یاد ماندنی ترین روش برای انتقال اطلاعات است.

شاید ، حدود ۴۰،۰۰۰ سال پیش ، یک شکارچی با  افتخار با یک گرفتن موفق به خانه آمد و می خواست به تمام قبیله بگوید که چه چیزی را دید و تجربه کرد؟

ما نمی توانیم به طور قطع بدانیم. واقعیت این است که نیاکان ما تمایل زیادی برای نشان دادن جهان در نقاشی های خود احساس کردند.

نقاشی از غار Altamira ، معروف به “کلیسای سیستین نقاشی های غار”

زمان می گذرد و همراه با سیر تکاملی انسانی ، توانایی افراد در برقراری ارتباط نیز شکل گرفته است – آنها شروع به قادر به انتقال نه تنها آنچه دیدند بلکه اطلاعات پیچیده تری نیز دارند. نمودارها و نقشه مناطق و شهرکها نمایان شد. برخی منابع حاکی از آن است که اولین اینفوگرافیک حدود ۷،۵۰۰ سال پیش (۵۰۰۰ سال قبل از ظهور اهرام) رخ داده است ، و در Çatalhöyük نگهداری می شود.

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

Çatalhöyük یک شهر باستانی حفظ شده عصر نوسنگی است که در جنوب آناتولی ، که هم اکنون بخشی از ترکیه است ، واقع شده است.

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

تولید مثل کل شهر

در آنجا نقشه ای کشف شد که از اجداد اینفوگرافیک های مدرن به حساب می آید.

حدود ۳۰۰۰ سال پیش ، مصری ها برای گفتن داستانهایی از زندگی خود در رابطه با فعالیت ها و عقاید مختلف ، شروع به استفاده از نوشته های سلسله مراتبی کردند.

 

ترکیبی از نوشته های سلسله مراتبی مصر با یک صحنه مذهبی

در همه جا در معابد باستانی تمدن های باستانی ، می توانیم نقاشی هایی را مشاهده کنیم که چیزهایی را به نمایش می گذارد که نویسندگان آنها را هیجان زده می کند. علاوه بر دیوارهای معابد ، داستان های نقاشی شده نیز وارد زندگی روزمره می شوند: گلدان ها ، کف موزاییک ، دیوارهای تزئین شده خانه ها و غیره.

 

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

مبارزان عتیقه ، نقاشی بر روی آمفرا.

اسطوره ها و افسانه ها ، قهرمانان افسانه ای ، ژنرالهای بزرگ و دولتمردان که آرمان زیبایی و هماهنگی انسان هستند ، این داستانهایی هستند که ما از آرکیپت های اینفوگرافیک یاد می گیریم. وقایع تاریخی و اساطیری بازآفرینی معمولاً همراه با متن توضیحی – نام قهرمانان ، خدایان و مکانها است.

قرون وسطی و رنسانس

با ظهور مسیحیت ، سبک و مضامین نقاشی تغییر کرد و آنها به آیکون و نقاشی دیواری تبدیل شدند که داستانهای مقدسین و شهدای مسیحی و همچنین قطعاتی از کتاب مقدس را روایت می کرد.

 

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

 

 

“پاکسازی معبد”

آغاز رنسانس با ظهور مردم سکولار در نقاشی ها مشخص شد. شاید یکی از اولین نقاشی های دیواری اروپای قرون وسطایی یکی از کلیساهای بویانا باشد کهاخیراً در اینفوگرافیک درباره میراث فرهنگی و طبیعی بلغارستان معرفی کردیم .

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

Sebastocrator کالویان  و همسرش  دسیسلاوا

به گفته منابع دیگر ، اولین اینفوگرافیک در سال ۱۶۲۶ پدیدار شد و توسط کریستوف شاینر ، یک جسوعی و اخترشناس ، که اولین کسی بود که لکه های خورشیدی را مورد مطالعه قرار داد ، ایجاد شد. وی در کار خود “Rosa Ursina sive Sol” مجموعه ای از اینفوگرافیک های مربوط به “جنبش” خورشید را ارائه داد:

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

انقلاب صنعتی 

در سال ۱۷۹۰ ، ویلیام پلیفر ، مهندس و اقتصاددان ، اولین نمودار مبتنی بر داده خود را منتشر کرد. او این کار را در کتابش “اطلس تجاری و سیاسی” انجام داد. او به منظور نمایندگی اقتصاد انگلیس در قرن ۱۸th ، از نمودارهای آماری با استفاده از عناصری که از گرافیک های مدرن می شناسیم استفاده کرد – ستون ها ، خطوط ، هیستوگرام ها و غیره. در یک اثر دیگر از نمودار پای استفاده کرد.

نمایش گرافیکی داده ها به سرعت رایج شد و در بسیاری از زمینه های علمی – جغرافیا ، پزشکی ، علوم طبیعی ، حوزه نظامی و موارد دیگر از آن استفاده شد.

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

نمایندگی از پیشرفت ناپلئون در روسیه توسط چارلز مینارد

دیاگرامی از فلورانس بلبل ، که ما را در مورد علل مرگ و میر سربازان در طول جنگ کریمه آگاه می کند. نمودار بخشی از درخواست وی به ملکه ویکتوریا برای بهبود شرایط در بیمارستان های نظامی است. (۱۸۵۷)

اصطلاح گرافیک برای اولین بار توسط جیمز جوزف سیلوستر در سال ۱۸۷۸ به منظور بازتاب رابطه بین خواص شیمیایی و داده های ریاضی استفاده شد.

قرن بیستم

پیشرفت سریع علم ، استفاده از گرافیک در هر زمینه ممکن را رقم زد. نمونه های متعدد هستند مثالی می آورم که این دوره را از دوره های قبلی متمایز می کند و آن کاوش در فضا است. برای اولین بار از اینفوگرافیک استفاده شد که مرزهای منظومه شمسی ما را رها کرد – Pioneer 10. اطلاعاتی در صفحه قرار داده شد تا در صورت برخورد احتمالی با یک مسابقه هوشمند بیگانه ، مکان ما را نشان دهد. سیاره و این واقعیت که زندگی هوشمندانه روی آن وجود دارد.

تاریخچه اینفوگرافیک- اینفوگرافیک چیست- قدمت اینفوگرافیک

دوران مدرن

ظهور اینترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی منجر به رشد سریع اینفوگرافیک ها شد. فن آوری های مورد استفاده در آنها بسیار و متنوع است: Adobe Flash، HTML 5، CSS، زبان های مختلف برنامه نویسی. بخش گرافیکی به طراحان باتجربه واگذار شده است که انواع مختلفی از اطلاعات را در تصاویر جالب ایجاد می کنند. داده های پردازش شده در پشت قسمت دیداری اینفوگرافیک وجود دارد. ساخت اینفوگرافیک فرآیندی آسان نیست. همانطور که مشاهده می شود ، متخصصان رشته های مختلف را درگیر می کند. در خبرگزاری ها و وب سایت های مهم ، تیم های مسئول ساخت اینفوگرافیک ممکن است از ده ها نفر تشکیل شده باشد. شرکت هایی وجود دارند که در ساخت این نوع محتوا تخصص دارند.

با توجه به پیچیدگی و محبوبیت روزافزون ، ادبیات تخصصی ، که برای توسعه دهندگان و طراحان ، روزنامه نگاران و آماری برگزار می شود ،  با این حال ، توسعه فن آوری حتی افراد غیر متخصص را قادر می سازد تا گرافیکی زیبا ایجاد کنند.

 

منبع مقاله:

http://www.grreporter.info/en/history_infographics/9917?page=2
ترجمه : حمیدرضا خاتونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *