کارگاه آموزشی اینفوگرافیک با حضور مدیران روابط عمومی و کارشناسان در وزارت ارتباطات برگزار شد

حمیدرضا خاتونی , کارگاه اینفوگرافیک, آموزش اینفوگرافیک

«کارگاه اینفوگرافیک»با تدریس حمیدرضا خاتونی  با حضور و نظارت شاهین جعفرپور رییس مرکز نوسازی و تحول اداری و سیدجمال هادیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

 

حمیدرضا خاتونی

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این کارگاه آموزشی برگزار شد کارشناسان روابط عمومی استان ها بصورت غیر حضوری و کارشناسان سازمان های تابعه به صورت حضوری اینفوگرافی را بصورت کاربردی آموزش دیدند.

حمیدرضا خاتونی مدرس دوره اینفوگرافیک پیرامون اهمیت تصویر و قابلیتی که برای انتقال پیام در تصویر وجود دارد، مطالبی را ارائه کرد.

وی، افزود: ارزش یک تصویر دارای ارزش بیش از هزار کلمه است، ضمن اینکه علم ثابت کرده که بیشترین دریافت انسان از چشم صورت می گیرد و بیشترین اثرگذاری و ماندگاری در ذهن مخاطب را تصویر دارد.

این استاد علوم گرافیکی با اشاره به اینکه هر ثانیه تصویر با کیفیت ۴K چیزی حدود ۱۰ گیگابایت می شود، اظهار کرد: با این حال فرض کنید که چشم انسان در طول روز چه اندازه از اطلاعات را ثبت می کند و با استفاده از علاقه مغز به تجزیه و تحلیل اطلاعات تصویری در آن واحد در مغز ثبت می شود.

وی با بیان اینکه اینفوگرافیک علم ساده سازی اطلاعات پیچیده است، افزود: اینفوگرافیک علم خلاصه شده، واضح کردن و ساده سازی اطلاعات پیچیده است که باید به زبان ساده و براساس نوع رسانه طراحی شود.

خاتونی کاربرد یادگیری اینفوگرافیک را در حوزه هایی چون اطلاع رسانی، روابط عمومی، آموزش و اطلاعات آماری حوزه های اقتصادی دانست و تصریح کرد: Infographic از دو کلمه اطلاعات و گرافیک تشکیل شده است.

حمیدرضا خاتونی

براساس این گزارش، در این دوره از کارگاه، دانشجویان ضمن مشارکت در ساخت یک اثر اینفوگرافیک به شکل جغرافیایی توانستند کار با نرم افزار ساخت موشن گرافیک را به صورت عملی آموزش بینند.

در کارگاه آموزش اینفوگرافیک هدف ارتقای کیفیت و یکسان سازی و استاندارد سازی تولید محتوا، با حداکثر تاثیرگذاری مورد نظر بر اساس آخرین تکنیک های علوم روز است.

در این جلسه شاهین جعفرپور رییس مرکز نوسازی و تحول اداری و سیدجمال هادیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه حاضر شدند.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری بعد از بازدید از برگزاری کلاس و نحوه ارائه مطالب، با تایید کیفیت این دوره، از ارائه گواهینامه  رسمی به شرکت کنندگان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *