چگونه خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی برسیم؟

هیچ چیزی برای صاحب یک فروشگاه اینترنتی، لذت‌بخش‌تر از تجربه اولین فروش در همان روزهای ابتدای راه‌اندازی فروشگاه نیست. اما داشتن اولین فروش در یک فروشگاه اینترنتی خیلی سخت‌تر از اولین فروش در دنیای واقعی است و ممکن است فروشگاه آنلاینی هفته‌ها و ماه‌های اول را بدون حتی یک فروش بگذراند. این موضوع واقعا دلسردکننده است.

استراتژی فروش پایدار در یک فروشگاه اینترنتی شامل تولید محتوا، بهبود سئو، بهبود تجربه‌ی کاربری سایت و … است که بیشتر آن‌ها زمان‌بر است. جلب اعتماد کاربران واقعا سخت، و باید هم زمان‌بر باشد. اما در کنار این استراتژی‌ها می‌توانیم روش‌هایی برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی داشته باشیم.

نکات مهم برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی

قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله‌ی چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند؟ را بخوانید و به هر چهار نکته‌ی ارائه شده در این مقاله توجه کنید. به صورت خلاصه پیشنهاد می‌کنم که سایت شما حداقل در ابتدای راه یک فروشگاه تخصصی باشد.این خیلی مهم است که شما بتوانید تمایز فروشگاه خود را در یک جمله بیان کنید. اگر شما فقط یک فروشگاه اینترنتی باشید، می‌شوید یکی مثل همه و چرا باید یک نفر فروشگاه‌های مورد اعتماد را رها کند و از شما خرید کند؟!

سایت شما باید در نسخه‌ی نهایی باشد: قبل از آنکه اولین مشتری را به سایت خود دعوت کنید، سایت شما باید کامل شده باشد، یعنی فرایند خرید به صورت کامل انجام شود، تمام لینک‌ها به درستی کار کنند. هیچ متن و محصول نمونه‌ای در سایت نباشد و در حقیقت سایت از حالت دمو به صورت کامل – تاکید می‌کنم کامل – خارج شده باشد. همچنین سایت باید تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی داشته باشد. در این مورد پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله‌ی ترفندهای UX برای بهبود فروشگاه اینترنتی را بخوانید.

یک پیشنهاد ویژه داشته باشید: برای اینکه بتوانید کاربر را به خرید ترقیب کنید، باید پیشنهاد ویژه‌ای برای برای او داشته باشید، یک پیشنهاد رد نشدنی. در هر کسب و کاری که هستید حتما محصول ویژه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که در سایت‌های دیگر نیست یا محصولی که خیلی مورد نیاز کاربران شما است. برای این محصول محتوای فوق‌العاده‌ای آماده کنید. این محتوا می‌تواند شامل معرفی کامل آن در صفحه محصول، ارائه آموزش کار با این محصول و ساخت آموزش ویدئویی یا تصویری باشد. همین محصول می‌تواند هدف فروش شما بشود یعنی به جای اینکه بگویید، می‌خواهم فروشگاهم فروش داشته باشد بگویید می‌خواهم این محصول را از طریق فروشگاه بفروشم. این محصول باید با قیمت و شرایطی خاص فروخته شود مثلا یک تخفیف ویژه داشته باشد یا خرید آن همراه با یک پکیج هدیه باشد. شما باید یک پیشنهاد ردنشدنی برای مخاطبان خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *