ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

یکی از بهترین روش های فروش و جذب مخاطبان ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی است که علاقمندان زیادی در حوزه های مختلف پیدا کرده است. هر  فرد یا سازمانی برای فروش بیشتر و جذب مخاطبان زیاد به دنبال جدیدترین روش های بازاریابی است و می خواهد به بهترین روش مطالب خود را ارائه دهد.

ویدیو مارکتینگ انتخاب مناسبی برای معرفی محصول و خدمات است. امروزه شرکت ها و برندهای بزرگی از این روش برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و رقابت داغ و جذابی بین آن ها وجود دارد.

 

آیا  ویدیو مارکتینگ باعث فروش بیشتر می شود؟

فرض کنید می خواهید محصول یا خدماتی را به فروش برسانید که صنعتی است. مثلا ویدیو پروجکتور. اگر شما توضیحاتی به صورت متنی درباره این دستگاه بنویسید و در سایت خود قرار دهید بهتر است یا اینکه از طرز کار و مشخصات آن فیلمی تهیه کنید و در سایت خود منتشر کنید بهتر است؟ قطعا وقتی مخاطب به صورت زنده طرز کار آن دستگاه را ببیند بیشتر متوجه کارکرد و قابلیت های آن دستگاه می شود تا اینکه توضیحات متنی آن را بخواند.

ویدیوهای تاثیر گذار کوتاه هم بوده اند که فروش چندین برابری محصولات یک برند را به همراه داشته است.

ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین و مناسب ترین روش هایی است که شما می توانید محصولات خود را به مشتریانتان معرفی کنید. ویدیوها همیشه برای مشتری ها جذاب تر بوده است.

 

این نکات مهم را در ویدیو مارکتینگ رعایت کنید

  • در ابتدای ویدیو خودتان را معرفی کنید و در آخر آن هم مشخصات تماس خود را بگویید تا کاربرانی که از مکان های دیگر ویدیوی شما را دیدند و مورد پسندشون قرار گرفت بدانند سایت یا اطلاعات تماس شما چه هست

۲٫سعی کنید عنوان جذابی را برای ویدیوهای خود انتخاب کنید تا بینندگان آن بیشتر شود

۳٫ویدیوهای خود را علاوه بر اینکه در سایت و سایت های اشتراک ویدیو منتشر می کنید و شبکه های اجتماعی خود نیز قرار دهید

۴٫سعی کنید نکته اصلی که می خواهید در ویدیو خود به مخاطب ارائه دهید را آخر ویدیو بیان کنید و ابتدای ویدیو از کاربر بخواهید که تا اخر ویدیو را تماشا کند. با این کار کاربران برای دریافت همان نکته شما تا اخر ویدیوی شما را مجبورند تماشا کنند.

۵٫خیلی مهم است که لوگوی سایت یا شرکت شما در ویدیوی شما درج شده باشد.

۶٫ویدیوی خود را مفید و مختصر درست کنید و سعی کنید با ویدیوهای طولانی و بی محتوا کاربر خود را خسته نکنید.

۷٫سعی کنید حجم ویدیوهاتون را تا حدودی که به کیفیت لطمه نمی زند پایین بیاورید تا کاربران برای دانلود آن زمان زیادی را صرف نکنند.

در انتشار محتوا به صورت ویدیویی زیاد وسواس نداشته باشید و حتما در ابتدا نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت نیست. با ترفندهایی که موجود است می توانید با تجهیزات ارزان قیمت هم ویدیوهای خوب و تاثیر گذاری را تولید کنید. مهم محتوایی است که می خواهید ارائه کنید که باید با کیفیت باشد.

 

ویدیو مارکتینگ  در بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا می توانید به صورت ویژه ای از ویدیو مارکتینگ استفاده کنید. می توانید با تولید و ارائه ویدیو های رایگانی که مرتبط با موضوع و محصولات سایتتان است افراد زیادی را به سایت خود جذب کنید و چه بسا ممکن است همین افراد به مشتری تبدیل شوند. فرض کنید محصولی به عنوان آموزش سئو در سایت خود منتشر کرده اید و قصد فروش آن را دارید. می توانید با تولید ویدیویی که مواردی از سئو را در آن توضیح می دهید پیشنهادی به افرادی بدهید که می خواهند سئو را به شکل حرفه ای تری یاد بگیرند و محصول خود را بهشان معرفی کنید.

 

در ویدیو مارکتینگ نیاز نیست که حتما سایت یا برندی داشته باشید. شما با انتشار ویدیو از محصول خود در شبکه های اجتماعی نیز می توانید محصولات خود را به فروش برسانید. مثلا می توانید پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید و تصاویر و ویدیوهایی از محصولات خود را در آن قرار دهید و با هشتگ هایی که مرتبط با آن پست در اینستاگرام قرار می دهید افراد زیادی با شما و محصولاتتان آشنا می شوند و به مشتری تبدیل می شوند.

 

سخن آخر این است که برای رونق دادن به کسب و کار و برند شخصی تان استفاده از ویدیو مارکتینگ به شدت پیشنهاد می شود. امروزه فرمت ویدیویی محتوا تاثیر بیشتری از فرمت های محتوایی دیگر را روی مخاطب می گذارد. پیشنهاد می کنم برای شروع بازاریابی ویدیویی اگر بودجه کافی دارید از تجهیزات خوب استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *